Re-fericire

Una din mâțe se tăvălește la picioarele mele, în timp ce beau un pahar de vin alb, cu ochii după beculețe și ascult Last Christmas, fără să-mi stârnească emoții sau semnificații speciale. În casă e liniște și în suflet la fel.

Nu știu ce mi-aș mai dori, pentru că aici și acum, simt fericirea. Nu am cautat-o și nu alerg după ea de obicei, nici măcar n-aș putea să o definesc vreodată. Și totuși o simt uneori mai ales atunci când sunt eu cu mine, în seri liniștite sau în diminețile în care nu mă trezește alarma.

Opresc muzica. Vreau să-mi aud gândurile și a adormit și pisica.

Îmi mai trec oameni prin cap din când în când și mintea îmi caută contexte și momente de rememorat, de imaginat… de plecat din prezent. Rămân și scriu.

Mă tot gândesc de câteva săptămâni la ce am mai învățat și la ce mi-aș dori.

Caut ceva special, un singur lucru pe care mi-aș dori să îl am și eu, și ceilalți. E ceva care îl poate înlocui pe <fericit>, în care nu prea cred. Pentru că fericire e un cuvânt foarte personal, prea abstract și prea dependent de altele. Caut o re-fericire.

O vreme am crezut că ar fi vorba despre încredere. Și dacă ar fi fost să numesc un sentiment, o stare care mă împlinea și pe care aș fi vrut să o ofer și altora, aș fi zis fără să mă gândesc prea mult: încrederea.

Acum, am în suflet și în minte curajul. Cred că el, curajul, e ceva-ul ăsta pe care îl vreau mai mult în viața mea și pe care l-aș oferi și celorlalți, dacă ar veni la mine, să zicem… o zână bună. Sau chiar Moș Crăciun.

-Hei, Olivia. Uite, îți las  aici niște stări pe care le poți împărți cu cei din jur. Poți să le dai și pe facebook, chiar dacă ai acolo prieteni pe care nici nu-i știi bine. Ai și încredere, și fericire, liniște, pasiune, bunătate, curaj, perseverență, iubire…alege tu ceva.

-Pot să iau ce vreau și să dau cui vreau?

-Poți să iei un singur lucru pe care să îl dai tuturor.

-Trebuie să iau azi?

-……..

-Bine. Atunci dă-mi Curaj.

12742712_966776173377923_3985490969672980092_n

De ce curaj?

Pentru că, zic eu, dacă am avea curaj, ne-ar fi tuturor mult mai ușor.

  1. Curaj să ne uităm cu atenție la cine suntem, ce simțim și ce ne dorim. Curaj ca atunci când suntem singuri cu adevărat să recunoaștem ce ne sperie și ce vrem de fapt în sufletul nostru.
  2. Curaj să le spunem celorlalți ce credem, fără să ne temem de ce va urma. Curaj să vorbim, să ne ridicăm în picioare când nu ne convine ceva. Să acționăm, să plecăm de unde nu ne place, să strigăm tare după ce ne place. Să fim așa cum suntem noi de fapt, acasă, în pijamale, când nu ne vede nimeni.

Atât.

Asta e singura urare pe care voiam s-o fac. Și poate chiar am primit cadoul ăsta de la Moș Crăciun, și se duce mai departe, sub forma de mesaj:

Ai curaj. Asumă-ți riscuri. Vezi tu ce faci după.

Leave a Reply

