Testate, esuate, reusite si invatate :)

In ultimul timp am inteles si am invatat lucruri esentiale care m-au ajutat sa inteleg mai bine oamenii din jurul meu, si mai ales, pe mine. Am zis sa le si impartasesc mai departe, asa ca, in ordine mai mult sau mai putin aleatorie:

988602_572745736105491_1876666983_n1. Am descoperit (cu parere  de rau)…ca oamenii nu se schimba pentru ca asa vrem noi, ca schimbarea e un proces ultra-complicat pe care foaaarte putini sunt dispusi sa il faca pentru un altul. Si nici daca o fac nu e asigurat succesul. Lasati oamenii asa cum sunt sau daca nu, lasati-i in pace.

2. Am realizat ca atunci cand vrei sa renunti sau sa incepi ceva, trebuie s-o faci fix din momentul ala, chiar daca nu e luni, chiar daca nu e 1, chiar daca e ultima zi din an. Poti sa incepi “o viata noua” si joi, pe 22 la 16:43, e ok, nu schimba cu nimic situatia, dimpotriva.

3. Ca prietenii se duc si vin si ca doar noi ii alegem. Nu ne nastem cu ei ca sa ii tinem toata viata , iar daca cineva ne-a ranit o data, de doua, de trei poate sa dispara din cercul nostru si sa ne ducem bine-mersi viata in continuare alaturi de cei carora chiar le pasa.

4. Tot legat de prieteni, am invatat ca nu trebuie sa te vezi sau sa vorbesti frecvent cu o persoana pentru a o numi asa, fiindca adevaratele prietenii sunt cele in care te poti vedea dupa un an si sa povestesti ca si cand nimic nu s-a schimbat.

5. Am invatat sa fiu o persoana de incredere. Sau cel putin sa imi setez in minte ca  sunt de incredere. E cel mai frumos cadou pe care il poti oferi oamenilor, asta e concluzia la care am ajuns.

6. La polul opus, am invatat sa fiu rezervata -sa nu ma ia gura pe dinainte si sa-mi expun toate problemele. Unii abia asteapta sa le auda si sa te judece mai tarziu, asa ca oricat de tare mi-as dori uneori sa-mi pun viata pe tava, imi iau o pauza si ma gandesc mai bine daca merita sau nu sa ma descarc.

7.Sa ascult si sa incerc sa cunosc oamenii asa cum sunt ei, nu cum imi inchipui eu.

8. Ca nesimtirea merge mana in mana cu minciuna si am ales sa fug de astfel de oameni ca sa nu-mi complic si mai mult existenta. Proverbul “prostul nu e prost destul, pana nu e si fudul” s-a confirmat de fiecare data. Evitarea e atitudinea cea mai potrivita cu astfel de oameni.

9. Ca cele mai frumoase lucruri sunt cele mici. Ca nu e nevoie sa ai 100 de oameni de oameni in jurul tau ca sa fii fericit, si ca o felie de pepene galben, o ploaie torentiala, o melodie sau  o imbratisare iti pot oferi ceea ce nimeni nu iti poate da. Adica o fericire pe care o iei din tine  si pe care nimic nu o poate anula. De fapt, inseamna sa fii impacat cu tine ca sa te bucuri dintr-atat. Ce alta fericire iti mai trebuie?

10. Ca tot ce se intampla se intampla cu un motiv. Ca toti oamenii care ne-au facut rau, ca toate lucrurile rele care ni s-au intamplat au avut un rol si ca  ne-au transformat in ceea ce suntem azi.

11. Asa ca… am invatat sa fiu recunoascatoare pentru tot ce am si pentru tot ce nu am, si e un sentiment foarte placut!

12. Am invatat sa fiu egoista (de fapt asa m-am nascut, dar intre timp am invatat ca nu e un lucru rau)  si sa ma pun intotdeauna pe mine pe primul loc. Daca nu fac eu asta, oare ar face-o altcineva pentru mine? “Eu sunt cea mai importanta persoana din viata mea” -si ii multumesc persoanei care mi-a reamintit asta.

13.  Am descoperit ca o doza buna de plans te poate face sa dormi mai bine. Lacrimile nu sunt un semn de slabiciune, insa e mai bine sa le versi in intimitatea ta, si odata ce te-ai apucat de plans e bine sa te descarci pana la capat si sa te asiguri ca niciodata nu vei mai plange din acelasi motiv!

*to be continued*

Leave a Reply

