Mama, doar mama

M-a inspirat faptul ca astazi a fost ziua mamei, ca am vazut atatia barbati cu flori si cadouri in brate, incat am descis sa scriu si eu cateva randuri despre mama. A mea si nu numai a mea,  fiindca sunt convinsa ca toti le iubim la fel de mult, motiv pentru care imi permit sa scriu la plural.

Am gasit o compunere pe care am scris-o in clasa a III-a , cred,  “Despre mama mea”, in care cum faceam si cum o dadeam, ajungeam la faptul ca fiecare copil crede ca mama lui e cea mai buna, dar a mea chiar e. Oricum, la 10 ani sau cat aveam atunci, imi place ca realizam cat de importanta e mama pentru fiecare si ca nu poti sa vorbesti despre mama fara sa privesti  si la modul general, si ca toti le iubim mult, iar ele pe noi si mai mult.

Ma rog, dupa ce am remarcat ca sunt o mica compozitoare, in clasa a IV-a m-am apucat de poezii. Pe 8 martie, in 2001,  am compus  o poezioara pe care i-am recitat-o lui mami intr-un suflet pentru ca trebuia sa plece la serviciu, iar eu venisem fuga de la scoala cu o garoafa si o felicitare (handmade, desigur). Imi amintesc o singura strofa din poezia aia si ma intreb acum ce oi fi facut cu ea :” In 11 ani de zile/ Tu ai fost alaturi de mine/ Grija mama mi-ai purtat/ Cand am gresit, tu m-ai iertat”. Ei, aveam si eu 11 ani, dar uite ca eram capabila de chestii de care acum  probabil nu mai sunt. Si nu, nu ma refer la compus poezii, ci la felul in care stiam sa imi exprim iubirea si afectiunea pentru mama mea.

i_love_mom_by_mielkam-d39imbzNe facem mari si ne detasam usor-usor, insa asta nu inseamna ca nu le mai iubim, doar ca nu mai stim sa o aratam la fel ca atunci cand eram copii, cu toate ca acum realizam si apreciem mai multe lucruri pe care nu le vedeam atunci.

Si chiar daca nu le spunem in fiecare zi cat de mult le iubim si nu le luam flori si cadouri la fel de des,  noi stim ca ele stiu cat le apreciem si cat le iubim. Pentru ca au grija de noi, pentru ca ne suna sa ne aminteasca sa mancam, pentru ca ne cearta cand nu ne imbracam suficient de gros si mai ales pentru ca sunt singurele care ne pot trezi din cele mai adanci somnuri, din care 100 de alarme nu o pot face. Cu toate ca le certam si ne enerveaza cand fac asta, in adancul sufletului le iubim si mai mult pentru ca prin micile cicaleli zilncie ne dam seama ca uneori sunt singurele carora le pasa de noi cu adevarat.

Nu stiu cum fac, dar ele parca le stiu pe toate, si desi uneori lucrul asta ne scoate din minti, e asa bine sa stii ca e cineva pe care poti conta intotdeauna, care te sustine sincer si se bucura pentru tine mai mult decat oricine. De fapt, cel mai puternic si frumos lucru pe care il au mamele este ca pot sa ne puna pe noi pe primul loc, se gandesc mereu la noi si ne vor numai si numai binele.

Sa ne comportam mereu cu ele la fel de frumos cum o facem de ziua lor! Si sa ne traiasca inca 100 de primaveri!

Leave a Reply

