Un gunoi, doua gunoaie

E un fel de moda acum sa iubesti natura si sa ai grija de ea… ma rog, stiu ca suna absurd “moda” pentru ca e ceva ce trebuie sa vina de la sine, e ceva natural, dar trebuie sa recunoastem ca unii se folosesc de prefixele bio si eco doar ca sa para mai interesanti.
Nu sunt in masura sa spun cine se implica cu adevarat si cine nu, dar sunt convinsa ca multi din cei care pretind ca le pasa, mai uita cate o hartie in banca, mai scapa cate un ambalaj pe langa cosul de gunoi si tot asa.

Oricum, ideea acestui post este sa povestesc o faza pe care am trait-o intr-una din desele mele calatorii cu transportul in comun (asta pentru ca protejez natura si nu circul cu avionul :)) )

Maxi-taxi: cativa calatori, eu, soferul, 2 locuri libere in fata, o punga.
Urca o “doamna” cu atitudinea corespunzatoare, clasic, bam-bam, ruj, gentuta si vrea sa se aseze in fata, ca o lady veritabila (dar o lady nu se pune niciodata in fata 😀 ). Ma rog, arata ok ca sa nu ma mai lungesc, adica parea genul care nu circula cu mirobuzul si sa zicem ca faptul ca s-a asezat langa sofer insemna ca nu stia exact cu ce se mananca cele doua usi. (acum fac pe avocatul apararii)
Se urca, ia punga de pe scaun, o arunca pe geam si se aseaza frumusel. Soferul, de la care na, de obicei n-ai pretentii sa fie ecologist zice “ce-ati facut doamna, ati aruncat punga??” Ea “Da. De ce? A… va trebuia??
Si replica superma Nu doamna, nu imi trebuia, dar ce facem aruncam asa gunoaiele pe strada?
N-a mai zis nimic, si-a luat-o ca sa zic asa, si mie imi venea sa-i dau soferului un like.

Da, si asta-i faza, s-a intamplat acum cateva luni si mi-am amintit acum pentru ca in urma cu vreo saptamana vad din nou in microbuz cum o tap1060014nti (destul de respectabila si ea) ia o punga cu voma lu fii`sa si o arunca cu elan pe geam. Acum era si o situatie mai delicata fiindca nu-mi placea ideea sa stau in aceeasi incapere cu voma copilului, dar si sa arunci asa mizeria pe geam…

Nu stiu, cred ca un singur lucru ar trebui sa se faca pe lumea asta: sa nu se mai arunce gunoaie si mizerie pe strada, pe drum, pe plaja,  nicaieri. Ca nu reciclezi, ca abuzezi de apa, ca te doare la basca daca urmatoarele generatii vor mai avea resurse, treaca mearga… dar sa arunci asa in stanga si in dreapta gunoaiele, mi se pare revoltator. Si da, astfel de gesturi in transforma pe cel care arunca intr-un gunoi pe doua picioare, ar trebui sa se arunce cu totul.

No offense!

Leave a Reply

